حوله های آنتی باکتریال ، جایگزینی بهداشتی تر برای حوله های معمولی

حوله های آنتی باکتریال ، جایگزینی بهداشتی تر برای حوله های معمولی

"دستگیره های در و لوازم داخل دستشویی را فراموش کنید، حوله ها بیشترین آلودگی به میکروب ها را در خانه دارند"

نوشته بالا  ابتدای گزارشی در دیلی نیوز(Daily News)   آمده است.

بنابر گزارش های ارائه شده توسط محققین ، حوله های آغشته به باکتری ها می توانند به مکان هایی کاملاً آلوده و کثیف در خانه تبدیل شوند. مشکل فقط در حوله های آشپزخانه نیست، بلکه انواع حوله های دست و صورت و حمام نیز  این آلودگی را دارند.

مشکل دو بخش اساسی دارد: نخست اینکه حوله ها مدت زمان زیادی را به صورت مرطوب باقی می مانند و   باکتری ها در آن رشد می کنند .

دوم اینکه حوله ها اکثراً در مکان های پر از باکتری مثل دستشویی مورد استفاده قرار می گیرند.

بنابر مطالعه اخیر که در دانشگاه آریزونا انجام گرفته است، coliform bacteria ، یک نوع باکتری است که منجربه مسمومیت غذایی و حالت تهوع می گردد ، در 85 درصد از حوله های آشپزخانه وجود دارد، همچنین باکتری E.coli در 25 درصد از انواع حوله ها وجود دارد.

محققین بر این باورند که حوله ها نسبت به دیگر کالاهای مصرفی خانگی بیشتر در معرض باکتری هستند، چرا که حوله ها بیشتر در معرض دست و صورت هستند که ممکن است به مواردی مثل گوشت خام برخورد داشته باشد.

مسئول این پروژه آقای چارلزگربا می گوید: هنگامی که دستانتان را با یک حوله آلوده خشک می کنید ممکن است  غذا را آلوده کنید و به همین ترتیب غذاهای دیگران را آلوده نمایید و یا با تماس دست و دهان، عفونت و بیماری را به بدن خود انتقال دهید.

آقای چارلز به ABC نیوز می گوید: با حوله های دست و حمام احتمالاً باکتری ها و ویروس ها را در بین اعضای خانواده که از حوله های مشترک استفاده می کنند پخش می کنید.

پژوهشگران در تحقیق دیگری اعلام کرده اند که باکتری ها می توانند در محیط های شسته شده با مواد شوینده و حتی خشک شده به وفور وجود داشته باشند.

حوله های آنتی باکتریال آلاله آذر، به دلیل ضدباکتری بودن الیاف آن، خیال مصرف کنندگان را راحت کرده است.

حوله ای که باکتری ها در آن تجمع یافته اند بوی بسیار بدی می دهند و این یک راه تشخیص حوله ای آلوده      می باشد. اما به لطف ذرات نانو آنتی باکتریال موجود در ساختار الیاف حوله آلاله آذر، این حوله ها ده ها برابر کمتر از انواع مشابه خود آلوده به باکتری میشوند.

طبق گزارشی که از مصرف کنندگان حوله های آنتی باکتریال آلاله آذر تهیه شده است، 84 درصد اعلام کرده اند که بعد از 10 روز استفاده از حوله ها در دستشویی، حوله های ضد باکتری آلاله آذر بوی بد به خود نگرفته است. همچنین 16 درصد از مصرف کنندگان اعلام کرده اند که دقت کافی به این مساله نداشته اند یا تفاوت محسوسی مشاهده نکرده اند.

پاسخ دهید

Close Menu