کارایی هدایای تبلیغاتی

کارایی هدایای تبلیغاتی

معرفی

هدایای تبلیغاتی، کالاهایی هستند که اسم یک شرکت، لوگو و یا اطلاعات تماس مربوطه را نشان  می دهند. توزیع این کالاها باعث جذب مشتری و فروش بیشتر در آینده به شرکت ها می شود که اکثر حرفه ها در ایالات متحده از این روش استفاده می کنند.

روش های بازاریابی قدیمی مانند بروشور و محصولات تبلیغاتی دیگر با این هدف تهیه می شدند که مشتریان کالاها را نگهداری و استفاده کنند در حالی که برند شرکت را به طور مکرر برایشان یادآوری کند.

تمامی حرفه ها روش ارائه هدایای تبلیغاتی را امتحان کرده و موفق بوده اند، در واقع تبلیغات خلاق از طریق چنین محصولاتی به طور مستقیم باعث افزایش و رشد تجارت شما می شود.

تحقیقات نشان می دهد که هدایای تبلیغاتی همیشه می توانند حجم زیادی از مصرف کننده را برای موسسه های تجاری به وجود بیاورند. 89% از کسانی که در رای گیری شرکت کرده بودند، توانسته بودند اسم شرکت را که روی کالای تبلیغاتی مورد استفاده آن ها بوده است را به خاطر بیاورند.

بازاریابی از طریق کالاهای تبلیغاتی چندین مزیت دارد که شامل افزایش میزان واکنش و پیشرفت در تجارت می باشد. در حالی که نتایج برای هر شرکت متفاوت خواهد بود ولی درمقایسه با روش های قدیمی و تبلیغات گران و دیگر روش های بازاریابی ، کالاهای تبلیغاتی مقرون به صرفه تر است و باعث می شود که که در بازار رقابت، پرقدرت باقی بمانید.

تحقیقات:

در اواخر سال 2009 ، انجمن بین المللی کالاهای تبلیغاتی (PPAI) مطالعه ای را در دو بخش جهت برآورد کردن میزان جواب دهی تبلیغات در تلویزیون، محیطی، آنلاین و کالاهای تبلیغاتی آغاز کردند.

قسمت اول این مطالعه روی محصولات تبلیغاتی و ارزشیابی عمل و عکس العمل و ارتباط بین محصولات و دریافت کنندگان آن تمرکز کرده است.

مطالعه انجام گرفته موارد زیر را به اثبات رساند:

  • 94% از مردم توانسته بودند، کالای تبلیغاتی ای را که در 2 سال گذشته دریافت کرده بودند به

خاطر بیاورند.                                                                                                                   

  • 89% از افراد، نام شرکت اهدا کننده محصولات تبلیغاتی را به خاطر آوردند.
  • 83% گزارش دادند که دریافت کالاهای تبلیغاتی را دوست دارند.
  • 48% تمایل دارند که کالای تبلیغاتی بیشتری را دریافت کنند.
  • 69% معمولا کالاهای تبلیغاتی را نگه می دارند.

قسمت دوم مطالعه انجمن (PPAI) بر روی مقایسه محصولات تبلیغاتی با جریان های رسانه ای مانند تلویزیون، آنلاین و ... وهم چنین میزان دسترسی آن ها به هر یک، میزان به خاطر سپردن مصرف کنندگان و عکس العمل آن ها به هر کدام، تمرکز دارند.

قسمت دوم مطالعات صورت گرفته، شامل موارد زیر می باشد:

  • محصولات تبلیغاتی تنها واسطه ای بودند که به طور باورنکردنی در یادآوری و واکنش به آن موفق عمل کرده اند.
  • در مقایسه با تبلیغات در تلویزیون ، محیطی و آنلاین، دریافت کنندگان محصولات تبلیغاتی، اسم شرکت یا برند و یا محصول مربوطه را بیشتر به خاطر داشتند.
  • 9% از مشتریانی که محصولات تبلیغاتی دریافت کرده اند، نسبت به کالاهایی که در تلویزیون(7.1%)، محیطی (13.4%)، و آنلاین (4.6%) دیده اند، خرید بیشتری داشته اند.

افزایش شناساندن برند

در سال های گذشته، شرکت ها مقدار قابل ملاحظه ای از وقت و پول خود را روی کالاهای تبلیغاتی که تنها کارایی آن منتشر کردن اسم شرکت بود، صرف میکردند( چاپ تنها یک لوگو روی یک محصول بدون هیچ فکری). در این سال ها رویه تغییر کرده است به طوری که اکثریت شرکت ها ، در حال حاضر پول بیشتری را روی محصولات تبلیغاتی ای صرف می کنند که هم راستا در جهت اهداف بازاریابی و مدیریت خلاق و افزایش شناساندن برند کمک کننده است.

با انجام این کار، یک شرکت می تواند مقدار قابل ملاحظه ای را روی کالاهای تبلیغاتی صرف کند زیرا موفقیت کالاهای تبلیغاتی در ایجاد و افزایش شناساندن برند بالا می باشد.

خرید یک محصول تبلیغاتی بدون فکر برای یک حرفه خاص یک ریسک می باشد که ممکن است هیچ مزیت و کارایی برای شرکت نداشته باشد.

شرکت ها بیشتر یک کالای خاص تبلیغاتی با بافت آرم روی آن را انتخاب خواهند کرد که باعث افزایش شناساندن برندشان شود.

برای موفقیت یک حرفه ، کالاهای تبلیغاتی بایستی:

  • محصولی باشد که مشتریان از آن استفاده ی زیادی می کنند، در واقع محصولاتی هستند که خیلی زود توسط آن ها استفاده می شود که حوله تبلیغاتی آلاله یکی از آنها می باشد . تهیه محصول مطابق با نیاز مشتری مهمترین عامل می باشد.
  • هم راستا بودن با محصولات و خدمات شرکت (شرکت هایی که محصولات مرتبط با بهداشت عمومی و وسایل آشپزخانه و حمام تولید می کنند می توانند از حوله آلاله با بافت برند خودشان استفاده نمایند.)
  • ایجاد یا توسعه روشی که به بهترین نحو برند شرکتشان را مشهور کند.
  • تصویرسازی مثبت از شرکت یا برند برحسب کیفیت. چنانچه شرکتی بخواهد مشتریانش به خاطر کیفیت محصولات همراه او باشند، هیچ موقع یک کالای تبلیغاتی ارزان و سطح پایین را برای مشتریان خود انتخاب نمی کند. شرکت ها می توانند با توجه به بازار هدفشان یکی از انواع حوله ها (دستی ، استخری و یا پالتویی ) که برندشان روی آن بافت شده را انتخاب نمایند که یک هدیه تبلیغاتی لوکس با هزینه مناسب محسوب می گردد.

حراجی های نمایشگاهی

امروزه فضای حرفه ها بسیار رقابتی می باشد. زمانی که یک نمایشگاهی شروع می شود، هزاران تامین کننده در آن شرکت می کنند و محصولات خود را در معرض نمایش می گذارند که در واقع تمامی آن ها در یک صف رقابتی مشابه کنار هم قرار می گیرند.

بسیاری از شرکت ها به اهمیت هدایای تبلیغاتی جهت شناساندن خود و جذب مشتری پی برده اند.این روش به ویژه برای شرکت هایی مهم می باشد که میخواهند همه توجهات را سمت چیزی که در این رویداد ارائه می دهند، جذب کنند.

برای بسیاری از شرکت ها ، هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی یک موقعیت عالی جهت ایجاد و شناساندن برند و به خاطر سپردن در ذهن مشتریان می باشد. هدایای تبلیغاتی نباید فقط در راستای هدف بازاریابی شرکت باشد، بهتر است که آن ها باکیفیت و خاطره انگیز و شاخص باشد. اگر این 3 عامل نادیده گرفته شود کاملا ممکن است که محصولات یک شرکت با رقیبان مشابه باشد و هیچ تاثیر مثبتی روی مشتریان نخواهد داشت.

اگر هدایای تبلیغاتی در نمایشگاه با اهداف و برندینگ شرکت هم تراز باشد، به شرکت در افزایش فروش و شناساندن برند و محصول کمک بزرگی می کند.

به یاد داشته باشید که مردم علاوه بر کسب اطلاعات در زمینه حرفه ها ، برای دریافت کالاهای رایگان نیز به نمایشگاه می آیند. بنابراین، جهت ساخت یک برند، پیدا کردن هدایای تبلیغاتی مناسب مثل حوله آرم دار آلاله جهت جذب بیشترین توجه در محیط نمایشگاه ضروری می باشد.

           بازگشت سرمایه گذاری

بازگشت سرمایه گذاری (ROI) یک عبارتی است که کارایی تاثیرگذاری تبلیغات را مورد استفاده قرار  می دهد و یک تحلیلی از سود در مقایسه با سرمایه گذاری مالی است.

زمانی که شرکت ها، تفاوت تبلیغات را در (ROI) یاد می گیرند، به آ نها در انتخاب مناسب جهت اختصاص پول در بازاریابی کمک می کند و هنگامی که پول خرج شده برای کمپینی هیچ رونقی ایجاد نمی کند، این امر تعیین کننده است.

خبر خوب درباره هدایای تبلیغاتی این است که بازگشت سرمایه گذاری از این طریق بهتر از روش های بازاریابی دیگر مانند تلویزیون است.

یک راه جهت محاسبه بازگشت سرمایه گذاری وجود دارد که تمام هزینه هر برداشت مربوط به مقدر پولی که صرف یک کمپین می شود را با دفعاتی که مشتریان تبلیغات را نگاه می کنند، مقایسه می کند. میانگین هزینه برای کالاهای تبلیغاتی اغلب بسیار بسیار کم بوده است.

کالاهای تبلیغاتی بیشترین تاثیر را دارد زیرا مردم به طور مرتب آن ها می بینند و افراد جدید به طور پیوسته اضافه می شوند.

برای چندمین بار ثابت شده است که کالاهای تبلیغاتی، کم هزینه بوده باعث افزایش سرمایه و جذب مشتری برای یک حرفه هستند.

مطالعاتی که در نوامبر سال 2008 درباره تاثیر تبلیغات منتشر شده بود، نشان دهنده این است که 62% از مردم بعد از دریافت هدایای تبلیغاتی ، با آن شرکت همکاری داشته اند.

 

رشد و پیشرفت یک حرفه

 مردم زمانی یک حرفه را به خاطر می سپارند که یک تجربه خشنودکننده ای را از آن داشته باشند. اگر یک       شرکت، تبلیغاتی را در تلویزیون داشته باشد، احتمالا افراد بعد از تماشای آن آگهی، اسم شرکت را به خاطر            می سپارند ولی همه این ها به این بستگی دارد که آن اشخاص چقدر تلویزیون تماشا می کنند.

 اگر این شرکت همان پول را صرف کالاهای تبلیغاتی بکند، احتمال بیشتری وجود دارد که افراد بعد از هر بار استفاده از آن کالا اسم شرکت را به خاطر بسپارند.

 بازاریابی برای تمامی حرفه ها ضروری است. برای مثال وقتی مردم لوگوهایی مانند کوکاکولا را می بینند، فورا متوجه میشوند که آن چیست. تمامی شرکت ها هم باید برای این چنین شناخته شدن برند خود تلاش کنند که محصولات تبلیغاتی یک روش تاثیرگذار و مقرون به صرفه ای در این راستاست.

اگر شرکتی مشتری گرا باشد و تصمیم بگیرد که بهترین خدمات را برای مشتریان خود ارائه دهد ، این خود باعث موفقیت برند می شود، زیرا افراد به آن اعتماد دارند که این بهترین عامل است.

این افراد زمانی به شرکت برخواهند گشت که محصولات تبلیغاتی را ببینند و از آن استفاده کنند و به یاد بیاورند که آن شرکت وجود دارد و آماده خدمت می باشد. این جمله به این معنی می باشد که : اگر مردم ندانند که چه شرکتی وجود دارد و چه خدماتی را ارائه می دهد نمی توانند به آن بپیوندند.

هدایای تبلیغاتی می توانند دقیقا به آنها نشان دهد که شرکت چه نقشی در زندگی روزانه آنها دارند.

خلاصه

  • محصولات تبلیغاتی بیشترین تاثیر را در نشان دادن وجود شرکت و مشتریان بالقوه دارد.
  • طبق تحقیقات صورت گرفته، 89% از افراد، توانسته بودند اسم شرکت را با دریافت کالاهای تبلیغاتی به خاطر بسپارند. این یک راه مطمئن برای شرکت ها است که پول خود را صرف ارائه هدایای تبلیغاتی بکنند و نتیجه بازگشت پول خود را ببینند.
  • به هر حال، راه های مختلفی برای شرکت ها وجود دارد که بتوانند کالای تبلیغاتی مناسب را انتخاب بکنند و آ نها را هم راستا در جهت بازاریابی خلاق شرکت ها از طریق هدایای تبلیغاتی مناسب هدایت کنند.
  • یک شرکت با صرف مقدار قابل ملاحظه ای از پول در بازاریابی از طریق هدایای تبلیغاتی می تواند شاهد افزایش مشتریان خود باشد.
  • تمامی موارد بالا در زمان نمایشگاه بسیار پراهمیت تر می شوند، زیرا یک موقعیت عالی جهت شناساندن برند و به خاطر سپردن در ذهن مشتری است. در نمایشگاه هزاران شرکت وجود دارند که در یک حرفه خاص با هم رقابت میکنند. اگر در مواردی از جمله انتخاب یک کالای مربوطه و با کیفیت و خاطره انگیز محصولات تبلیغاتی نتوانند ممتاز باشند، احتمال جذب مشتریان کاهش می باید.      
  • محصولات تبلیغاتی یکی از تاثیرگذارترین، مقرون به صرفه ترین و خلاقانه ترین روش های بازاریابی جهت رقابت در دنیایی است که ما در آن زندگی می کنیم. بسیاری از شرکت ها هستند که می دانند استراتژی هایی در راستای اهداف شرکت وجود دارد که مطمئنا باعث پیشرفت می شود و آن محصولات تبلیغاتی است.

حوله آلاله به عنوان بزرگترین تولید کننده حوله تبلیغاتی با تکیه بر تجارب خود که حاصل تعامل با مشتریان وفادار خود می باشد مفتخر است با ارائه محصولات باکیفیت بتواند نیازهای بازاریابی شما را مرتفع سازد. با توجه به اینکه حوله تبلیغاتی یکی از هدایای تبلیغاتی لوکس محسوب می گردد تولید و بافت حوله با برند شما در این مجموعه با قیمتی مناسب ارائه می گردد.

ترجمه و گردآوری شده در گروه تولیدی آلاله آذر

Close Menu